Telekomunikačná technika
Cieľom našej spoločnosti je zabezpečiť dodávku telekomunikačnej techniky komplexne, to znamená od návrhu riešenia cez jeho samotnú realizáciu. Samozrejmosťou je dodanie pobočkových telefónnych ústrední a telefónnych prístrojov podľa požiadaviek zákazníka. Aplikujeme riešenia postavené či už na analógových alebo digitálnych technológiách, ktoré si popíšeme v nasledujúcich riadkoch. Naša spoločnosť má autorizované zastúpenie pre značku PANASONIC pre Trnavský kraj. Zameriavame sa taktiež na bezdrôtové nadstavby telefónnych systémov, konverziu systémov na IP, SIP, vzdialené klapky pre pevných i mobilných klientov.
Pobočkové telefónne ústredne sa používajú pre realizáciu lokálnych hovorov vo vnútri firmy alebo organizácii a pre distribúciu vonkajších hovorov jednotlivým účastníkom. Rozdeľujú sa najmä na analógové a digitálne, podľa použitej spojovacej technológie. Moderné digitálne pobočkové ústredne dnes už prakticky nahradili staršie analógové systémy, ktoré sa používajú už len pri najmenších ústredniach pre svoju nižšiu cenu, a to tam, kde užívatelia nevyžadujú využitie modernejších funkcií. Analógové pobočkové ústredne možno pripojiť na bežné telefónne linky (HTS, v minulosti sa používal výraz "štátna linka"), digitálne ústredne mimo to také na prípojky ISDN a pod.
analógová telefónna ústredňa digitálna telefónna ústredňa
V súčasnej dobe by firemné komunikačné servery mali poskytovať riešenia komunikačných potrieb reálnych firiem, ako je napríklad zjednodušenie a zlepšenie komunikácie, znižovanie nákladov a zlepšenie produktivity, pričom sa flexibilne prispôsobiť štýlu, ktorým organizácia pracuje. Sieťové komunikačné servery NS1000 / NS700 / NS500 od spoločnosti Panasonic sú navrhnuté tak, aby tieto riešenia poskytovali, pričom integrujú hardwarové a softwarové komponenty modulárnym spôsobom a umožňujú prispôsobiť komunikačný systém vašim špecifickým potrebám. Servery NS sú postavené na digitálnych, SIP a IP technológiách s výkonnými vstavanými komponentami zjednotenej spolupráce a komunikácie vrátane nástrojov pracovnej plochy, zasielanie správ a interaktívneho systému hlasovej odozvy, ktorý v spolupráci s komplexnou radou terminálov, príslušenstva a aplikačného softwaru zaisťuje, že sa tieto systémy môžu prispôsobiť tak, aby spĺňali všetky komunikačné požiadavky Vášho podniku a podporovali rast príjmov. So zvukom s vysokým rozlíšením a rozšírením kapacity na prianie, ktoré sú najlepšie vo svojej triede, predstavujú servery NS jadro výkonného riešenia VoIP komunikácie (telefónia uskutočňovaná prostredníctvom dátových sietí), ktoré ponúkajú flexibilitu, jednoduchosť a produktivitu.
VoIP je technológia pre hlasovú komunikáciu, ktorá digitálne komprimuje hlasové dáta do IP paketov, ktoré posiela po internete a v cieľovom mieste ich konvertuje späť na hlasový signál. Vďaka využitiu existujúcich sietí VoIP obchádza verejné telefónne ústredne a vďaka tomu obchádza taktiež všetky telefónne poplatky bez ohľadu na pretelefonovaný čas. VoIP navyše umožňuje vyspelé telefónne riešenia i aplikácie. VoIP je ideálnym riešením pre vnútropodnikovú komunikáciu viacerých kancelárií a reťazcov pobočiek, pre ktoré vytvára flexibilné pracovné prostredie s nízkymi nákladmi.
Protokol SIP je v dnešnej dobe najpoužívanejší protokol Internetovej telefónie. Prostredníctvom neho môžete svoj IP systém pripojiť k poskytovateľovi hlasových služieb VoIP a vďaka telefonovaniu cez Internet výrazne znížiť svoje prevádzkové náklady pri volaní do ktoréhokoľvek miesta na svete.
Systémové telefóny sú špeciálne prístroje, ktoré okrem bežného telefonovania umožňujú užívateľovi vyššiu úroveň spolupráce s telefónnou ústredňou. Z týchto prístrojov možno tiež väčšinou systém konfigurovať a pri analógových telefónnych ústredniach je to jediná možnosť ako systém nastaviť. Prehľad najdôležitejších služieb, ktoré poskytujú systémové telefóny svojím užívateľom:
• Komfortné telefonovanie – prístroje sú väčšinou vybavené displejom a hlasitým telefónom s možnosťou integrácie náhlavnej súpravy.
• Programovateľné tlačidlá – skupina tlačidiel s LED diódou. Svetelná dióda je obvykle viacfarebná, význam a funkciu tlačidiel možno naprogramovať. Môžu napríklad signalizovať stav vnútorných pobočiek, stav vstupných liniek alebo po ich stisnutí dôjde k vytočeniu dopredu naprogramovaného čísla. Vďaka týmto tlačidlám má užívateľ optický prehľad o tom čo sa v systému deje. Obsadené vnútorné pobočky svietia na červeno, aktívne vyzváňajúca vstupná linka na zeleno atď.
• Alfanumerický displej – v spojení so vstupnou linkou ISDN alebo aktívnou funkciou CLIP na linke HTS poskytuje užívateľovi podobný komfort ako displej mobilného telefónu. Identifikácia volajúceho, zmeškané hovory, posledné volaná čísla atď.
• Nastaviteľná pamäť – Pomocou systémového telefónu je možné priamo pristupovať k pamätiam telefónnych čísel a vyhľadávať v nich pomocou menného adresára podobne, ako pri mobilnom telefóne.
Systémové telefóny delíme do dvoch základných skupín. Sú to digitálne prístroje a analógové. Už z ich názvu vyplýva rozdelenie pre jednotlivé typy telefónnych ústrední. Tieto systémové telefóny sú vždy určené pre prevádzku s rovnakou značkou telefónnej ústredne. Nie je teda možné používať napríklad systémový telefón Panasonic s telefónnou ústredňou iného výrobcu. U výrobkov firmy Panasonic je možné použiť analógový systémový prístroj pre komunikáciu s digitálnou telefónnou ústredňou. Táto možnosť je výhodná predovšetkým pre zákazníkov, ktorý už majú analógovú telefónnu ústredňu Panasonic a uvažujú nad nákupom novej digitálnej. Čiastočnou nevýhodou využitia tohto riešenia však je, že analógový systémový telefón zaberá v telefónnej ústredni dve vnútorné klapky, jednu analógovú a jednu digitálnu. Zvláštnu skupinu tvoria telefóny bezdrôtového systému DECT, ktoré dokážu plniť väčšinu funkcií systémových telefónov, navyše umožňujú užívateľom voľný pohyb po priestoroch firmy v dosahu vysielačov.
Systémové telefóny nachádzajú uplatnenie predovšetkým u užívateľov, ktorý majú telefonovanie ako jednu z hlavných náplní práce (obchodní zástupcovia, sekretariát, nákupcovia, vedúci pracovníci atď. V každom prípade by mal byť pri každej telefónnej ústredni najmenej jeden takýto systémový telefón pre potreby pracovníka, ktorý má na starosti prepojovanie a distribúciu hovorov. Telefón mu umožní vybavovať i viac hovorov efektívne a súčasne. Rozhodne odporúčame nasadenie väčšieho množstva systémových telefónov, úroveň obsluhy je vďaka nim neporovnateľne vyššia a prispievajú k nárastu produktivity.